fredag 14 maj 2010

Vatten

Vad man är beroende av vatten!!! Idag har vi varit utan vatten mellan 9.00 och 15.30 och fy vad det är mycket som man inte kan göra då. Hade man vetat om det så kunde man ju ha tappat upp lite vatten, men det var tydligen så att kommunen grejade med vattnet i Borgunda, och trodde inte att Fröjered skulle drabbas. Men, det gjorde vi uppenbarligen.
Livet blir liiite mer komplicerat när man inte kan spola på toa, inte tvätta sig, inte diska, inte borsta tänderna. Lite krångligare blir det också att laga mat. Skulle göra blomkålssoppa och då ska man ju koka blomkålen först... Hm... Som tur var fanns det några deciliter vatten kvar i vår vattenkokare, så det löste sig!

Ibland skrämmer det mig att vi är så beroende av att vissa saker fungerar i samhället. Och till viss del irriterar det mig att alla förväntar sig att allt ska funka alltid. Fast idag var jag en sån som irriterade mig på att vattnet inte kom, så jag får väl vara irriterad på mig själv då? :-)

Idag har det (än så länge) inte kommit något vatten från himlen. Annars kunde man j duschat utomhus idag. =)
Men det gjorde det ju igår, och i förrgår. Här är lite bilder tagna efter regnet:


Min fina tvätt som blivit sköljd många gånger sedan i tisdags... :-(

1 kommentar:

Ann-sofie sa...

Vilka vackra kort men visst vore det skönt med lite sol och värme nu. kram