onsdag 12 januari 2011

Bil med mindervärdeskomplex?

Idag började dagen med att Mallan yrvaket kommer och väcker mig och undrar vad klockan är. Den visade sig vara tio över sju, och hon ska vara på plats till frukosten på fritids kl halv åtta. Hm... Lite stressigt blev det, men vi lyckades vara på plats tjugo i åtta. Tio minuter försenade, men det gick. Fast Mallan fick äta frukost själv, för de andra var klara när vi kom. Snabbätande barn i Fröjered minsann! =)
Sedan var det bara att åka mot jobbet i snön som fallit under natten. Måste säga att världen är lite vackrare med alla snö som ligger på träd och buskar. Dessutom är den mindre hal - vägen var mycket trevligare att köra på idag när det inte var "glansis" överallt.
Halvvägs till jobbet började min bil låta som en rallybil. Trodde först att jag tappat avgassystemet eller nåt, men det hade jag inte. Trasigt var det dock... Tur då att Fredrikssons Bil & Motor finns! De är supertrevliga där - jag har alltid fått bra hjälp och blivit nöjd med deras arbeten! I morgon ska min lille Pluto åka dit och förhoppningsvis bli lagad. Såhär låter han nu:



Han kanske har fått mindervärdeskomplex nu när vi köpt en ny bil? Han kanske vill ha uppmärksamhet? Det har han fått idag i alla fall. När jag körde genom stan så vände sig var och varannan människa om efter min bil. Såg väl ganska konstigt ut med en liiiiten bil som lät som en rivig rallybil. 
Nu håller jag tummarna för att det går att laga honom... annars blir det väääldigt dyrt. Går det att laga blir det bara dyrt... ;-)
Men det är ju ett världsligt problem... I jämförelse med MYCKET annat!

Inga kommentarer: