måndag 31 januari 2011

Irriterande såhär på måndagmorgonen!

Har retat upp mig nu under en längre tid på en radioreklam som sänds på RixFM vareviga dag. Min dotter hör den och säkert många andra barn. Vad ger det för signaler undrar jag?
Det handlar om en sida för dejting för sambos och gifta som vill ha lite "spänning" i tillvaron. Ja, jag tänker inte skriva ut adressen till sidan här, för då ger ju JAG dem ännu mer reklam! Är du intresserad får du väl lyssna på RixFM istället.

Jag bestämde mig för att gå in och kika på deras sida, och tänkte att jag skulle kolla om det fanns nåt syfte med sajten. Tyvärr gick det inte att kopiera texten på sidan, men här är i alla fall några av meningarna som står på deras förstasida, och mina kommentarer till det som står;

  • Gör livet levande - ha en affär!
    Detta är deras slogan - och bara den gör mig ledsen och arg! Vad är det för samhälle vi lever i egentligen???
  • Sveriges första datingsida för gifta och sambos som söker det lilla extra i livet.
    Var singel istället om du måste söka det lilla extra i livet utanför det förhållande du befinner dig i!
  • Känner du dig fångad i ett monotont kärleksförhållande, trött på att partnern reser mycket eller bara vill liva upp vardagen lite?
    Ja, då kanske du ska ta och diskutera med din sambo och funkar inte det kanske du ska avsluta det förhållandet? OCH sedan är det ju faktiskt så att i ett förhållande så kan du inte ständigt ha det perfekt och passionerat hela tiden. Men du kan ha det bra ändå.
  • Här kan du i lugn och ro hitta din flirt, affär eller älskare i både trygga och diskreta omgivningar!
    Brr... och HUR kan de garantera trygghet och diskretion??? Tänk alla kvinnor och män som kommer att bli lurade via sådana här sajter.
  • Alla våra medlemmar är seriösa människor från Sverige eller andra länder som söker efter en flirt, affär eller sexpartner.
    HUR vet de att alla medlemmar är seriösa människor? Har de kollat upp alla med hälsoundersökning och psykisk undersökning??? Detta är att invagga folk i en falsk trygghet. OM nu någon går på detta vill säga. Hoppas inte!
  • Vi vill inte under några omständigheter hylla otrohet, men ser också att våra medlemmar är vuxna kvinnor och män med egna valmöjligheter.
    Jaså, nähä nä! Hela sidan går ut på otrohet, men det är inget ni vill uppmuntra till... BULLSHIT!
  • Eftersom alla måste uppge sin civila status så undviker man att bli lurad.
    Åh, det här är ju nästan gulligt dumt! De tror på fullt allvar att alla deras medlemmar är ärliga små gullegrisar som skriver precis som det är. Hur svårt är det att skriva in ett annat civilstånd än man har??? Jag bara undrar...

Jahaja, nu har jag öst ur mig lite skit såhär på morgonen. Hur tänker du som läser? Du kan ju vara anonym när du kommenterar och det vore intressant att veta vad du tycker!
Jag kanske bara är gammalmodig, präktig och romantisk - det finns ju många som hävdar att otrohet är jättebra för att hålla liv i en relation - men jag kan bara inte tycka att det är okej. USCH NEJ!

1 kommentar:

maria sa...

jag är mållös. hade ingen aning om att sånt fanns, eller ja, kunde väl tänka mig att det fanns i usa eller england där ingenting längre vet några gränser, men jag trodde nog fortfarande att vi hade lite fler hjärnceller kvar i sverige.
det här måste va nåt av det mest korkade jag hört! är inte skilsmässoprocenten hög som den är?

usch, nu blir jag också upprörd! tur att man har nån som kan krama en o lugna ner en lite
=)