torsdag 15 september 2011

Det var inte så jag menade...

Igår skrev jag att jag behövde göra ingenting. I natt vaknade jag med vrålont i halsen, helt igenkorkad och fick inte fram ett ord. Klockan var ungefär ett och jag tog två alvedon och försökte somna om. Halvslumrade oroligt till tre och var sedan vaken fram till 06.00. Alvedon hjälpte inte alls. Under den tiden hade jag ångest och tänkte att det nog skulle gå att jobba trots allt, för idag skulle jag ha utbildning i NTA-lådan Jämföra och mäta med lärare från Kumla, Örebro och Karlsborg. Det är ju inte så lätt att bara ställa in en utbildning på så kort varsel. Jag orsakade en massa extra jobb för vår samordnare, och det kändes skitjobbigt att strula till det så. Men... jag hade inte varit en särskilt bra kursledare idag. Ingen röst, feber och inte särskilt mycket sömn i bagaget. Så det var bara att ställa in. Suck!
Undrar liksom hur det kan bli så att kroppen bara på några timmar ställer om sig och så får man skitont i halsen. Har nog aldrig haft så ont i halsen som nu. Så frågan är om det är halsfluss? Får väl vänta och se... Var ju förkyld förra veckan, och visst har vissa små symtom hängt kvar... men det känns verkligen som att den här onda halsen bara "poppade upp". :-( Fick liksom ingen direkt förvarning igår kväll.


Mallan fick klara sig själv i morse och gjorde det hur bra som helst. Utan att jag bett henne kom hon med vatten till mig, och såg till att hon packade idrottsgrejer, fixade frukost osv. Vilken guldklimp hon är min dotter! Nyss när hon kom hem från skolan så fixade hon te åt mig (också utan att jag bett om det). PUSS på dej min älskling!



Sov till tolv, och lade mig med täcket i soffan framför tv4-film. Det är väl ungefär det jag gjort idag. Det var ju inte så jag menade när jag skrev att jag ville göra ingenting. Jag ville ju vara FRISK och göra ingenting. :-(



Det är liiiite jobbigt att inte ha någon röst och att behöva försöka fixa vikarie till mig i morgon. Har mailat lite förfrågningar... Svårt när det enda man kan få fram är viskningar... och även dom gör ont att klämma fram. Samordnaren sms:ade jag till under natten och i morse, men vikarieförmedlingen kan man inte sms:a.

Idag fyller en fantastiskt fin vän år - GRATTIS goa du!!!

Inga kommentarer: