tisdag 20 september 2011

I klass med att föda barn...

Det kan ha varit ett av de mest omvälvande tillfällena i mitt liv. Så utvecklande, lärorikt, spännande och intensivt att man nästan kände sig som ett med gruppen man var tillsammans med. Så nära var vi, och så mycket delade vi att det kändes som att vi alltid känt varandra. Vi har inte setts sedan dess. Men vi löste ett viktigt uppdrag tillsammans, bekämpade Mordanerna och lyckades förhindra jordens undergång. 

Ibland blir man speciellt utvald att hjälpa till med sådana uppdrag, och det är oerhört utvecklande. Jag kommer att möta fyra olika klasser under de närmsta veckorna som också är speciellt utvalda. Uppdraget är hemligstämplat så tyvärr kan jag inte berätta mer än så i nuläget. Men åh, vad det känns bra att kunna ge en sådan upplevelse till en annan människa. 

Låter det flummigt? Ja, kanske, men det är allt utom flummigt och grundar sig i en massa forskning. Konceptet kallas ÄVENTYRSPEDAGOGIK och jag har gått grundkursen... och det var den som var i klass med att föda barn. En av de bästa grejerna jag gjort i hela mitt liv!!!


Inga kommentarer: