söndag 25 september 2011

En gammal slagdänga...

...som gjorts om av någon okänd diktare. Passande!

När som sädesfälten ligger där dom ligger

När som sädesfälten ligger där dom ligger
och vår tröska sitter djupt i leran fast,
man om en enda liten solglimt tigger,
för jag känner mig som grannens pärablast.

Ja, jag står där blöt och slokar mitt på åkern,
tror snart att jag börjar mögla här och där.
Våra mossar börjar nästan likna Tåkern,
änder simmar kring i vall som nysådd är.

Och vårt hö det stod och växte sig fördärvat,
varje gång vi tänkte börja kom en skur.
SMHIs satelliter har visst kärvat,
varje lovad sol blev snart av ösregn sur.

Denna höst och sommar vill jag bara glömma
då solbrännan blev en häftig släng av rost.
Återstår väl bara att nu gå och drömma
om en sol som tycks ha stupat på sin post!


Okänd skribent

1 kommentar:

marmor sa...

Hej!
Såg att du skrivit till mig via Annelie ang spara film i wmv i WMM.
Jag kommer att lägga ut några bilder på min sida hur man gör i W.M.M för att spara i wmv filer.Dina egna filmer.
http://marmor.zoomin.se
Ha en fin dag!