söndag 25 september 2011

Idag har jag tränat på att göra bebisar!

Ibland funderar jag på att jobba med något annat. Och då skulle jag vilja göra något helt annat. Kanske ha ett tårtmakeri? Eller ett Event-företag som ordnar pedagogisk teambuilding? Eller fotostudio? Eller en fest-coordinator som ordnar allt som behövs till fester; foto, tårtor, mat, dekorationer osv.

Fast inget av det är något man blir särskilt rik på. Men man kan ju ha det som hobby...
Idag har jag tillverkat tre tårtor till ett dop, och det var till de tårtorna som jag tränade på att göra bebisar - i marsipan! ;-)
Såhär blev i alla fall resultatet. De var jätteroliga att göra. Alla detaljer är jag inte nöjd med, men i det stora hela så är jag det. Jag brukar i vanliga fall beställa min marsipan från Kakburken, men de har en garanterad leveranstid på 5-7 dagar och jag behövde det fortare än så. Jag beställde i måndags och fick det i onsdags från Tårtkonst. Lika billigt och snabbare leverans! Kanonbra!









4 kommentarer:

schascha sa...

Så himla fina tårtor , du är jätte duktig!!!1

Fnissi sa...

Tack! =) Jag tycker det är så himla roligt!

Ullabella sa...

Vilken kul hobby du har, en bland många! Vilken fantasi!

Ann-sofie sa...

Såååååå vackra!!!! kram