söndag 27 maj 2012

Errols Angels

Igår var vi i Velinga bygdegård på Quiz och sedan var det dags att lyssna på Errols Angels i form av Peder Sveder, Henrik Sveder och Sören Frid. Det var så j-a bra! som Errol skulle sagt!
Han har gjort många fina låtar han - ett musikgeni på många sätt. Och ganska galen. Många kreativa människor har nära till galenskapen också. Gränsen mellan genialitet och galenskap ni vet... Jag tror att vi i samhället inte är så bra på att ta hand om de människorna. Vi förväntar oss att människor ska bete sig "normalt" (vad nu det är???).
Stöpas i samma mall...
Ja, nu blev det djupt - och det är ju inget man vanligen förknippar med Eddie Meduza. Men desto mer med Errol LEONARD (fick vi lära oss igår på quizzen) Norstedt. 
Många djupa texter och bra låtar - och dte fick vi exempel på igår. Errols Angels var riktigt bra. De spelade bland annat Yeah yeah yeah, Operator och Solen lyser.

Igår var det ju även Eurovision i Baku. Det var väl en av de få gångerna i mitt liv som jag missat det - och då vinner vi!!! Jag kanske ska missa fler tävlingar? Hurra hurra för Loreen, och det gjorde faktiskt inte så mycket att vi missade, för vi hann lyssna på omröstningen i bilen hem från Velinga. Och dessutom fanns faktiskt G:son och Loreen på plats även i Velinga. Tror ni mig inte? Nähä, kolla in det här då:


Den här tillägnar jag Olle:

Försök till dammsugarsprängning:

En kanonkul kväll igår som, om man ska tro på att ett gott skratt förlänger livet, gjorde mina förutsättningar att leva ett långt liv betydligt bättre! TACK för bra ordnat arrangemang, underbar underhållning och trevligt sällskap - och jag hoppas Agneta vann sina 5 miljoner på Triss!

Inga kommentarer: