lördag 29 mars 2014

Baksug

Idag har jag ju i princip bara pluggat hela dagen, förutom spinningen i morse då. Men jag har bakat också. För att jag ska orka plugga måste jag ha saker att göra emellan de olika avsnitten jag läser. Så jag läser t.ex. avsnittet om "Literacy skills" och sedan plockar jag ur en diskmaskin, gör en mördeg och sedan kör jag igång en ny maskin disk. Dags för nästa pluggavsnitt osv. Jag fattar inte ett dyft av vad jag läser annars. Myror i brallan? Nja, kanske det... eller myror i huvudet snarare.

Idag blev jag inspirerad av Sofias dinosauriekakor, fast jag gjorde med hjärtan. Men mina flöt ut och blev inte alls snygga när de var färdigbakta. Jag får analysera anledningen till detta. Men de var fina innan de hamnade i ugnen. =)



1 kommentar:

maria sa...

helt rätt studieteknik tycker jag! jag försöker resa mig ett varv o göra nånting annat mellan kapitlen, om det så bara är att sitta i soffan. men jag tror det finns bevis på att det är så man ska göra för att va effektiv!
=)