söndag 9 mars 2014

En av de rätta låtarna vann!

Vann rätt låt? Ja, det brukar ju vara den stora frågan på löpsedlarna den här dagen. Om jag ser till det elvamannalag som vi ingick i under gårdagkvällen så var det i alla fall en av de rätta låtarna som vann. Alla satsade på Sanna, Ace eller Alcazar. Och det var ju den trion som hamnade högst.

Sanna inser att hon har vunnit.
Bilden är lånad från svt.se
Själv röstade jag tio gånger på Alzazar - jag kände för lite disco i år. Men jag var nöjd bara jag slapp se Anton Ewald eller Oscar Zia som vinnare, för deras låtar kändes lite svaga.
Och, nu är jag kanske lite elak, men det som blev mest fel igår var när Anton Ewald traskade in på scen till TNT. Hm...
Han är inte tillräckligt explosiv och "dynamitisk" för att gå in till den låten. Tycker jag. Men en hel hög med unga tjejer och pojkar håller förstås inte med mig om det. Helt okej. Jag respekterar deras idoldyrkan.

Nu skickar vi en fantastisk sångerska med en gyllene röst, som verkligen är värd en vinst. Dessutom en ganska ödmjuk kvinna som är sjukt vacker och positiv och glad. Helt klart en värdig vinnare!
Sanna Nielsen är vinnaren av Melodifestivalen 2014. Olle Kirchemier/SVT
Bilden är lånad från svt.se

Programledarna har fått mycket skit under deltävlingarna, men jag tycker att de gjort ett jättebra jobb hela tiden. Många roliga sketcher, och de har bjudit rejält på sig själva! Klart godkänt!

Anders Jansson och Nour El Refai tolkar You. Olle Kirchmeier/SVT
Bilden är lånad från svt.se

1 kommentar:

maria sa...

indeed!! helt korrekta topp- och bottenplaceringar ju!
=)