måndag 14 juli 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

...men det kan bli bra ändå!
Igår hade vi planer på att gosa med valpar, men jag fick debutera som bogserare. Det var läskigt, men vad gör man inte för söstra mi och svåger´n? De tänkte plumsa i Baskarp men fick istället en sightseeing på 195:an i 30-40 km/h. Och vi med. Fast jag hade fullt sjå med att hålla koll på trafiken och hastighetsmätaren så jag höll jämn fart. Hade träningsvärk i axlar, armar och höger vad idag. Tur jag hade min bästa sidekick bredvid som höll mig lugn när jag fick halvpanik över hur jag skulle göra i uppförsbackar, nedförsbackar, korsningar osv. Vi kom i alla fall hysat lugnt till Tidaholm och nu får vi hoppas att det går att få ordning på bilen.
Så, nu är jag en erfarenhet rikare.



Idag tänkte jag hinna massor men blev golvad, på alla sätt och vis, av den månatliga värken från hell. Jag har inte alltid så ont, men då och då. Tydligen idag! Hade jag tagit mina alvedon i tid hade jag kanske kunnat slippa det värsta, men jag brukar försöka härda ut utan alvedon och det brukar funka utom när det blir sådana där jättekramper. Så idag fick jag lägga mig i fosterställning på golvet uppe, för att gå ner till sängen var inte att tänka på. Två Alvedon novum, en varm vetevärmare, en filt och sedan försöka slappna av. Efter 1,5 timme släppte det hyfsat och jag ställde mig i duschen och var sedan redo för att vara kyrkvärd. Funkade fint och har klarat mig med vetevärmare resten av eftermiddagen och kvällen. Så det blev en luuuugn dag - men det kan ju vara bra det också.



Idag vann Tyskland VM i fotboll. GRATTIS! Men vad ska man nu titta på??? Det var en spännande match, men jädrans vad skador. Sitter just nu och lyssnar på när tyskarna blir intervjuade. Alltså jag läste tyska i 4 år... och jag hinner bara med att förstå enstaka ord här och där. Tragiskt... Borde kanske plugga tyska igen?
Nej, för fasen Sara! Lägg ner den idén direkt!



Inga kommentarer: