torsdag 31 juli 2014

Resan till världens ände, dag 3

Hur avslutades då vår resa till världens ände? Blev vi kvar där? Jag veeet att ni undrar och ligger sömnlösa när ni grubblar över detta, så här kommer redogörelsen för sista etappen av resan. =)

Vi började dagen med frukost nere vid gästhamnen igen, och jag delade en kardemummakaka med en pilfink. Kanske bättre det än en smilfink?

Vi lämnade Trosa och for mot Järna där Virbela ateljé fanns. Snacka om att man blev inspirerad! Sånt borde alla skolgårdar och förskolor ha! Och det fick gärna finnas i min trädgård också. På vägen därifrån hittade vi ett konstgjuteri som gjorde trädgårdskonst. 


Efter detta hamnade vi i Arboga där vi först spanade in en klädaffär med alla storlekar som tänkas kan, Tehås:s och BeHagfullt. Sedan lunchade vi på ett mysigt ställe som hette Restaurang Ågården. Så mysigt med stor innergård som låg mot vattnet. 

Vi var också inne i följande mysiga affärer:

Därefter åkte vi mot Örebro, och IKEA fick sig ett besök. Det blev en dricka och milkshake på MAX också - ett mycket knepigt sådant. Av någon outgrundlig anledning skulle man beställa vid en disk som jag knappt nådde över med näsan så hög var den. Sedan skulle man ställa sig och betala sin beställning i kassan. Fine! Det var ju inte så konstigt, förutom den extremt höga disken då. Då tänkte man ju att den man beställde av gjorde i ordning själva beställningen så att det gick fortare - och i kassan tog de bara betalt. Men icke. Det var fortfarande de i kassan som gjorde beställningen - så när man kom till kassan fick man säga sin beställning en gång till i alla fall. Det första steget var ju totalt onödigt!!! Snacka om ineffektivitet. Det kanske finns en naturlig förklaring - och om någon av er vet anledningen så får ni gärna skriva och berätta. =)

Kvällen avslutades i en mycket vacker trädgård i Mariestad, med grillning i ännu fler goda vänners sällskap. Helt ljuvligt!


Nästa år är det jag som har hand om sommarkursen - och jag tror att jag redan vet vad jag ska hitta på. =)

Inga kommentarer: