måndag 8 december 2008

Adventspyssel och snö!

Häromdagen såg det ut såhär... Till min sambos stora fasa. Men jag måste säga att jag ÄLSKAR det! Snö livar upp - det blir "renare" och ljusare. I detta snöväder bestämde vi oss för att göra lite julkransar. Det blev mosskransar (som visade sig vara VÄLDIGT mycket enklare än att använda ris.)

Här är min krans... Efter mycket om och men... Jag tror att jag gjorde om dekorationerna ungefär fem gånger innan jag blev halvnöjd. Men nu är jag nöjd! (orkar/hinner inte göra någon mer heller - så jag måste helt enkelt vara nöjd!)
Här har vi A1:s krans - i traditionellt rött, grönt och vitt. Kanelstänger är ju väldigt vackert!
A2:s krans blev en stor krans med guld och grönt. Snyggt och enkelt. Funkar också bra efter jul ju!
Mer snö - Vincontoret i vinterskrud!

Idag åker familjen från Reverse Living till A man called Göte and a castle (fanns ingen bättre översättning av borg). Hoppas allt går bra. Skickar en julig video bara till er!
Nu ska jag snart åka till CrossMountain och jobba. Ikväll är det Lucia-premiär - så det finns lite att fixa med.


3 kommentarer:

Lina sa...

Oj vilka fina kransar. Jag gjorde en för ett tag sen men blev inte nöjd, men det får hänga så länge...tills jag orkar göra en ny :o) Dock lär det väl frysa på innan jag får tummer ur att hämta mossa hahaha.
Hemma å är krasslig en ganska skönt att bara vila å ta det lugnt! Du, vincontoret ser ju helt underbart ut. Såg att de hade whiskeyprovning i vår-ngt för Jonas som fyller i april kanske...'Kram kram L

Anonym sa...

Det var den bästa film jag sett i hela mitt liv. Tack för den filmen. Kram från O

Anonym sa...

åååååå....jag vill grosa... fast jag skulle antagligen ta ett steg utanför dörren o skrika o springa in igen. eller möjligen snöa mig en ängel i fem sekunder o sen springa in igen... men när det väl kommer snö kan det väl se ut sådär. o pälsa på sig o stampa av sig ute på trappan...mmmm, namnam. eller också springer man runt i tunn blus o ful kjol på en flygplats hela dagen... ja, det är ju bara att välja :-) KRAM! (o, hmm, det finns nog tårtbilder på facebook vad det lider...)