lördag 13 december 2008

Julstämning!

Nu börjar det bli ordning på övervåningen - adventsljusstakar och stjärnor är på plats och jag börjar känna mig ganska nöjd med hur det ser ut. Akvariet är borta också - för vi har haft sorg. Våra fiskar blev sjuka, men verkade vara på bättringsvägen... Fast tyvärr var det inte så, utan de dog, en efter en. Så nu bestämde vi oss för att låta akvariet vila. Vi har ju inte direkt varit världsbäst på att städa akvariet.
Vi är ju inte direkt världsbäst på att städa någonting... överhuvudtaget... =)
Såhär ser vårt matsalsbord (vad det låter högtravande och märkvärdigt) med årets adventsljusstake - som tack vare tipset från Emmsan dekorerats med nuffror från Village. Jag är riktigt nöjd. Brukar ha vitt och silver som tema i detta rum, men i år blir det julrött, grönt och vitt istället. Man måste ju förnya sig ibland.
Den här underbara tomten har Mallan gjort! Den är såååå söt! Och givetvis har hon gett den till sin älskade pappa. =)
JAG har lyckats sy en mössa! Tack vare att jag tillsammans med Z har syslöjd i 3:an så har jag lärt mig sy en fleecemössa. Går på en kvart ungefär. KUL! Så Mallan fick en tomteluva. Någon mer som behöver mössa?
Julens första snögubbe - som Mallan gjort helt själv. Visst är den söööööt!
Var på Lucia/syföreningsauktion idag och C hade så fina ängelörhängen. Vill ha!!! Var visst inköpta i Götet.
Det brukar ju vara gott om lotterier på sådana där tillställningar som vi varit på nu två helger i rad. Vissa vinner allt - jag vinner inget. Någonsin... Men jag e int bitter! =)
Mallan är den sötaste Lucia jag känner!
och lillfaddran också förstås! Hon var så duktig och sjöng med i alla sånger med ett leende på läpparna. Sötnos!

Här kommer till sist en liten film - bara till Maria! Kram på dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

ha-ha-ha
det är lungt va, jag var beredd på kommentarerna :D :D :D :D