lördag 6 februari 2010

Melodifestivalen, del 1

Nu är den igång - Melodifestivalen!!! Och jag ska ärligt säga att jag är en melodifestivalnörd. Jag ÄLSKAR hela cirkusen!

20.00 Då ska vi se... Nu börjar det!!! Ö-vik denna kväll.

Inledningsnumret med Sonja, Nanne & Charlotte var ju KANONBRA! Synd att den låten redan har några år på nacken, så den kan man ju inte rösta på...

Bidrag nr 1:
Unstoppable - Ola

Jaa... vad säger man? En ganska vanlig låt som känns väldigt mycket Ola. Han gör väl ett bra framträdande, och är väl lika sockersöt som vanligt, men hans utseende tilltalar inte mig. Nu är det ju inte hans utseende som tävlar... =) Men låten är en helt okej låt, dock inget som fastnar...

Bidrag nr 2:
A place to stay - Jenny Silver

Hm... Njäe... Den här gillade jag inte så mycket. Den är lite tråkig. Inget händer liksom. Funkar bra som meditationsmusik kanske... Spännande klädsel? Åtminstone annorlunda. Lite underkläder a la 1700-tal eller nåt... Annorlunda låt - och vem vet den kanske växer till sig efter några lyssningar?

Bidrag nr 3:
You´re making me hot, hot, hot - Linda Pritchard

En dansant låt! Med en sångerska som har ganska bra tryck i sin sång emellanåt. Jo, jag gillar den... Den kan bli kul att dansa till!!! Snyggt dansnummer oxå! Och fräck utstyrsel! Annars är den ju inget särskilt, en vanlig latinorytmschlagerdänga.

Bidrag nr 4:
Road salt - Pain of salvation

Åh, jag gillar hans röst! En låt som tilltalar mig, men inget som kommer att vinna melodifestivalen. MEN - alltså - man väntade sig ju att resten av bandet skulle få ta i lite också???? Men icke... Tro att låten hade mått bra av att det hänt nåt lite extra någonstans efter 1,5 minut...
Vacker låt är det i alla fall.

Bidrag nr 5:
The Saviour - Anders Ekborg

Den mannen kan sjunga!!! Jag får lite "stad i ljus"-känsla, fast ändå inte... Mycket musikal är det ju. Spännande text. Fast jag får inte riktigt ihop det med scenshowen riktigt. Hm...
Eller så tror alla män att de är "the saviour" när de har en hög med trånande kvinnor runt sig??? ;-)

Bidrag nr 6:
I did it for love - Jessica Andersson
Hon är SÅ snygg!!! Så skulle man se ut... En fin låt, men det hände inte så mycket i den heller. Lite platt liksom. Men hon sjunger riktigt bra!
Snyggt också att hon inte fallit för "visa så mycket hud som möjligt" denna gången. Hon har ju kropp till det - men är riktigt snygg i det hon har på sig idag!


Bidrag nr 7:
Singel - Frispråkar´n
Ja, den fastnar ju onekligen. Fast den här kommer jag vara SÅÅÅ trött på den här låten. Och så kommer alla elever springa runt och sjunga att de är singlar. Tur man inte är singel...

Bidrag nr 8:
Keep on walking - Salem Al Fakir

Läcker scenshow tycker jag. Låten är helt okej, kommer säkert att höras mycket på radio. Jag gillar hans röst. Men det är tyvärr en låt som jag behöver lyssna på en del innan jag kanske fastnar för den. Han är ju oerhört musikalisk, och jag gillar hans tidigare låtar.


Vem ska man rösta på??? Hm...
Jag vet inte riktigt. Men det känns som att Ola, Linda och Salem går vidare. Fast jag hoppar nog att rösta tror jag. Ingen favvo... Möjligtvis den heta då, men nej... Den här delfinalen röstar jag inte.

Christine, Måns och Dolph är helt okej som värdar för spektaklet tycker jag. Även om de är lite nervösa. Men de kommer att blir bättre och bättre.

Kul med filmerna där de visar att den svenska smaken kanske inte passar in så bra i övriga Europa. =) Särskilt när de serverar Pucko på franska... =)

21.08 då ska vi se vilket bidrag som går direkt till Globen... Salem - ja, helt okej! Då får vi höra den igen! Bra det!


Hihi, kul med sabotage-sketchen!!! Och Dolph Bond Lundgren bjuder onekligen på sig själv... ;-) Mallan är MYCKET impad av hans karate-uppvisning. =) Och så konstaterade hon nöjt att han hade samma efternamn som hon. =)

Jahaja... oväntat att Ola gick vidare. Det gör alla flickidoler...

Vilken/vilka låtar gillade du bäst? Rösta här på min blogg - vid vänstersidan.

Ser nu fram emot nästa veckas delfinal!

2 kommentarer:

Marie sa...

Skrattar...Du hade exakt samma åsikter som jag angående alla bidragen!!
Öppningsnummret var kanon, Nanne och Charlottes röster passade så himla bra ihop!!

Hejade ändå lite på Jessica, fin sång, men ingen schlager...
Jag diggar Dolph:-)

Patricia sa...

Ola och Linda skulle gått till Final och Salem och Jessica till andra chansen. Pain va en skön låt att lyssna till men i helt fel forum...
Kramar