lördag 13 februari 2010

Melodifestivalen, del 2

Jahapp... Då har andra delfinalen passerat, och ännu har ingen klar favorit dykt upp. Men det finns en del bra låtar trots allt.

Missade inledningen idag - var det något bra som hände?

1. Manboy - Eric Saade
Sockersöt pojke med sockersöt flickvän möter sockersöt pop. Kommer spelas på radio och alla ungars mp3. Jag kommer förmodligen att gilla den någon gång fram i maj när jag lyssnat sönder min melodifestivalskiva. =)

2. Hippare hoppare - Andra generationen & Dogge

Trevlig balkan-musik. Jag gillar det. Mycket gung och glad låt. Men ingen jag kommer ihåg nu efteråt. Tyvärr... den fastnar inte.

3. Innan alla ljusen brunnit ut - Anna Maria Espinosa

Osäkert, tråkig och intetsägande. Tyckte jag. Men jag ska nog ta och lyssna noga på texten nästa gång, för den kanske är bra...

4. Come and get me now - Highlights & MiSt

Trallvänlig men inget särskilt. Jag kan inte ens komma ihåg hur refrängen gick... Och det har gått några timmar bara. Det enda jag kommer ihåg är hennes hes-sexig-röst som sa "come and get me now" emellanåt. Det är inget bra betyg.

5. Sucker for love - Pauline

Skön röst på den tjejen! Påminner mycket om Amy Winehouse tycker jag. Och en vän tyckte Ardis, vilket jag kan hålla med om. Ganska go låt också, men heller inget som fastnar. Eller börjar jag bli så gammal så att inget fastnar???

6. We can work it out - Andreas Johnson

Ja, han har bra röst. Men detta var ingen bra låt. Fast det tyckte uppenbarligen många. Det kanske jag också gör efter ett tag... Man vet aldrig.

7. Underbart - Kalle Moreaus & Orsa spelmän
Klart bäst ikväll tyckte jag. Glad folkmusikspop med en riktigt bra text. Kalles sång var lite skral i början, men han kom igång sen. Jag gillar ju dom, och detta var ingen Koppången - men ändå en helt okej låt!

8. Manipulated - Hanna Lindblad

Nope... Tilltalade mig inte. Kanske för att jag inte är man. Hon var som hämtad ur musikalen Chicago - som jag i och för sig gillar. Men detta var inte Chicago-klass på. Det var bara "jag-klär-av-mig-så-mycket-som-möjligt-och-anspelar-på-sex-så-kanske-folk-röstar-på-mig".
Usch, nu känner jag mig taskig, men det är så jag tycker.

Bilden är lånad från www.svt.se

Negativa jag liksom... Usch... Snart platsar jag i Idol-juryn... :-(

Men NU kommer det positiva! Det alldeles magiska som var kvällens totala höjdpunkt och som gick rakt in i hjärtat:



Vilka röster!!! Vilket mod!!! Klart bäst!!!

Dessutom gillar jag kvällens Dolph - a´la Terminator - Roligt!!!

2 kommentarer:

maria sa...

visst är det skönt ibland att såga saker vid fotknölarna..? ;)
imorgon släpper jag hem mamma!
kram kram!

lina sa...

Hej Sara, Jag tyckte också att gårdagens melodifestival inte var något att hänga i granen. Förra veckan var mycket bättre. MEn reagerade inte du på att låt nummer ett var fruktansvärt lik womenizer med britney spears!? Jag och mamma tyckte det var fruktansvärt likt i alla fall! Kram!