söndag 14 februari 2010

Vem vill vinna?



Alla hjärtans dag idag - och dags för en ny tävling! Vinsten är den söta nyckelringen med öppningsbart hjärta från Tupperware. Vinsten är sponsrad av 57:an!

Vad ska man då göra för att ha en chans att vinna? Jo, skriv i en kommentar här nedanför och berätta om ditt första möte, alternativt första dejt med din partner. Om du är singel så kan du berätta om ett trevligt kärleksminne!
En tävling för att fira kärleken!!! Vinsten lottas ut bland alla inkommande bidrag.

Och jag får väl berätta om mitt första möte med min M... Jag var hemma hos min kompis, våren -94 och vi fick veta att denna dag skulle det börja en ny dräng på deras gård. Vi fantiserade om hur supersnygg han förmodligen var, och sen när vi fick veta av hennes mamma att han kommit så stod vi och glodde i kompisens fönster och spanade på hur den nye drängen såg ut. Vi blev besvikna... Hade väl förväntat oss en i typ med Marcus Schenkenberg eller nåt. Och så var det en vanlig bonnagrabb. Så vi ägnade inte särskilt mycket tid åt att spana på honom sen, men han var rolig att prata med. Retades en del gjorde han...
Sommaren -95 sommarjobbade jag hos kompisens familj. Körde hö, och jobbade i deras affär. Och nästan varje morgon kom M med räkmackor till affären. Jag tyckte det var mysigt att sitta och prata med honom. Lilla jag insåg inte vilken summa han lade ut på räkmackor, förrän jag en dag tänkte bjuda igen. Jisses...
19 juli hade jag namnsdag, men åkte då hem tidigare för att fira min dag ihop med min familj. Dagen därpå kom M med tio röda rosor som han köpt till mig, och egentligen tänkt lämna dagen innan, men då hade jag inte varit där...
Det var stora fina rosor och jag blev alldeles stum. Under några veckor hade jag ju börjat tänka på honom som en möjlig pojkvän, hihi. Känslorna började växa fram och de blev ju inte särskilt mycket mindre av att han kom med en stor bukett rosor. :-)

Vi var båda blyga så trots rosorna så var det ingen av oss som riktigt tog tag i situationen förrän några dagar efteråt då M frågade om jag ville följa med och gå på bio.

Så blev det, och sedan var det vi!

<3>Och mina två andra M också!


Så - var med och tävla nu! Senast söndagen den 21 februari vill jag ha in era bidrag!!!

5 kommentarer:

maria sa...

hmm, det här kan göras antingen väldigt utförligt eller med tre ord - "vi", "var" o "fulla". men av hänsyn till alla mammor o andra vuxna som kan tänkas läsa, så tar vi väl en lite mer varsam version.

Det var min absolut första vecka som guide i november -08. Jag hade landat på söndagen o på fredagen var alla ute på byn, vilket innebär mängder av diverse drickbara ting som vi inte behöver gå in närmare på. Jag hade iaf min nya kompis som bordskavaljer under middagen, vi som hade pratat o skrattat mycket de dagarna jag varit här. Hur som haver så släppte vi inte riktigt taget om varandra den kvällen, utan vi pratade o skrattade som vanligt, fast med det där drickbara som vi inte ska prata om, inblandat, så hann det hela både urarta i något slags sonat till mig genom en karaokeversion av Radioheads 'Creep' (som för evigt nu är stämplat som skrattretande så fort jag hör den) och dans mitt på dansgolvet av en person som ALDRIG sätter sin fot på ett sådant. Nu i efterhand har jag förstått att det var nog för mig... Det var mycket han aldrig annars gör, som han gjorde de kommande veckorna bara för att jag bad honom... Jag åkte iaf hem själv den kvällen.
Nästa dag visste man då inte riktigt hur man skulle bete sig, jag trodde att det var sånt här man gjorde o så betedde sig som om inget hänt, men tydligen inte. Han frågade om vi skulle gå en promenad dagen efter o denna ledde till att jag blev utbjuden på middag o bio. Vi kände oss båda nya med situationen o vi sa båda högt att vi inte riktigt visste hur vi skulle bete oss, men han sa att han skulle ångra sig o ständigt fråga sig "tänk om...", om han inte hade bjudit ut mig den gången.
Vi var på middag o bio o jag som hade tänkt mig en galen guidesäsong började alltför snart känna alltför mycket för den här genomsnälla personen, o vice versa dessutom, så den galna säsongen liksom sket sig på ren svenska.

Nu får vi se hur länge vi håller på med detta, med nytt ställe varje halvår. Men vi har iaf bestämt att vi inte tänker spendera någon säsong på olika håll. Vi bryr oss för mycket om varandra för det!

Kram på Alla hjärtans dag!

Fnissi sa...

Åh, visst är det spännande att det blir som det blir ibland! All lycka åt er! =) KRAM

Monica sa...

Vi träffades på match.com inte alls ovanligt idag men vi skrev via match 3 dagar när vi pratdes vid via telefon efter 3 dagars skrivande kläckte jag ur mej kl 22.45 en onsdagkväll men kan du inte komma hem till mej och vips så kom drömprinsen 23.30 och jag hade inte en aning om det var en galning jag bjudit hem men icke det var HAN med stort H och klockan var 03.30 när han åkte hem och det håller i sej med råge!! Det du "lillsyrran" trodde du inte om mej hihi!!

Fnissi sa...

Underbart syrran! <3 Det är du värd!!! KRAM

maria sa...

kom just på vad intressant det vore om min mamma kommenterade här...
:P