lördag 20 februari 2010

Melodifestivalen, del 3

Japp, då var det dags igen...

1. Headlines - Alcazar
En typisk Alcazarlåt som jag gärna dansar till framöver, och alla mina elever kommer förmodligen älska den. Lite kluven är jag, för den är inget speciell, men den är glad och dansant.

2. Tonight - Johannes Bah Kuhnke
En kille som är lite försiktig i början, men låten växte. Jag gillar den. Jo, det gör jag faktiskt.

3. Doctor, doctor - Elin Lanto
Njae, det intressantaste med detta bidrag var mina funderingar på om hon har trosor på sig under kroppsstrumpan eller ej... ;-)

4. Hur kan jag tro på kärlek - Erik Linder
Åh, om man blundar kan man nästan tro att det är Ted som sjunger, för det är ju en Gärdestadlåt i själ och hjärta. Tittar man noga så är han nästan lite lik också...
Jag gillar låten och framförallt texten.

5. Yeba - Getty Domein
Oj så nervös han ser ut att vara. Jag gillar idén, men han har inte riktigt tillräckligt med pondus i rösten för att lyfta fram låten.

6. Kom - Timoteij
Årets sommarplåga? Den fastnar... det gör den... Lite pinsam presentation, men som sambon sa: 4 riktigt snygga tjejer. Den kan funka. Lite nasal röst dock... eller?

7. Out of my life - Darin
Bra låt. Men ingen vinnare. Fast det struntar ju fjortisarna i. Så han kommer att gå direkt till finalen skulle jag tro. Killen har en skön speciell röst som jag gillar. Texten är fin.

8. Heaven or hell - Crucified Barbara
Bra låt, tjejerna sjunger skitbra. 80-talsnostalgi. Fast lite "platt" kanske...

Jag tror som sagt att Darin går direkt till final. Fast jag hoppas nog på Erik Linder, Alcazar och Crucified Barbara.

Hihi, Meltzers dusch i lilla badpoolen är ju kul ju! =)

Jag älskar Dolph och hans försök att hitta hotet mot melodifestivalen! Svenska akademin!!! Hahahahahahaaaaa! =)
Luuk är ju också kul!!!

Bilden är lånad från www.svt.se

OJOJOJOJOJ! Timoteij direkt till final!!!!! Vilken skräll! Jisses! M säger att tjejen längst till höger har så blå ögon och är så snygg så man inte ens kan titta på henne! *fniss*

Blue man group var ju ett fräckt nummer! Att man ens kan komma på idén! Det måste vara i ren tristess som sådana fräcka idéer dyker upp... =)
De ser ut som mörkblåa smurfar tyckte Mallan.

Bästa delfinalen hittills tycker jag. =)

2 kommentarer:

patricia sa...

http://www.expressen.tv/noje/melodifestivalen/1.1890013/elin-lanto--jag-har-inga-trosor-pa-mig

=)

Fnissi sa...

Hahahahaaaaa! Tack Patricia! =)