lördag 20 februari 2010

Sportlovet

Jaha, då är vi inne på sportlovets sista dag då. Och som vanligt finns det grejer som jag borde ha gjort och som nu får göras i sista sekund. Att jag aldrig lär mig...
Har en tendens att göra det roliga först. Sån är jag. Men man kanske kan försöka ändra sig?

Hur som helst - lite har vi allt hunnit med på lovet. Ett baddisco, ett skridskodisco, lek och pyssel. Baddiscot fick mig att inse att jag måste åka till badhuset med min dotter oftare. Hon älskar det ju, men har fortfarande stoor respekt för vattnet.

Badbrudar!

Skridskodiscot var en succé! Det kom mycket folk trots snöoväder. Det var så vackert och mysigt och kanonbra ljud och ljus. Mallan älskade det! Hon imponerade på skridskor också, för hon säger att hon "inte kan", men hon kunde ju åka bättre än jag någonsin gjort!!!
Tack alla som fixade med discot!

Världens gladaste bebis (känns som att det finns många sådana i vår bekantskapskrets just nu!) var också på disco.

Idag har vi också lyckats städa Mallans rum. Hon har städfobi - av den allvarligaste sorten. Det räcker med att säga orden "städa ditt rum" för att hon totalt ska bryta ihop! Så idag bröt hon ihop, pratade med mormor läääänge i telefon (TACK mormor för att du pratade henne tillrätta) och sedan gick vi in på hennes rum och städade. Det gick hur bra som helst. Skönt. =)

2 kommentarer:

Annelie. B sa...

Blir mycke disco!! Malin åkte ju jätte bra skridskor!! Säg till när ni ska åka och bada, vi hänger på!!!!

Annelie. B sa...

Kom på en sak!! Städfobi... Det är det Emmelie lider av!!!!