måndag 1 februari 2010

Min kropp pratar!


Min kropp pratar med mig. Den försöker att säga något viktigt till mig. Mycket viktigt.
Den säger:

Nu börjar du bli gammal. Du är för tung för ditt eget bästa. Din kropp orkar inte bära dig längre. Och om du vill leva längre än till 50 så borde du verkligen göra något åt det här. En graviditet kan du ju glömma - hur skulle din kropp orka det? Forget it!
Och hur säger den det då?

Jo, genom att ge mig rejält ont i knät, en rygg som krånglar, en nacke som knäcker till och ger mig yrsel och diverse andra onämnbara åkommor. =(

Skulle verkligen vilja kunna känna HANDLINGSKRAFT!!!

Men istället känner jag mest orkeslöshet och en vilja att lägga mig under täcket och gråta i några dagar...

Men... det löser ju INGENTING! Så nu försöker jag hitta kraften... den jag hade i våras. När det var enkelt.

Jag ska ta mig f-n leta överallt tills jag hittar den - och då ska jag INTE släppa! ALDRIG!!!

2 kommentarer:

Ann-sofie sa...

Hoppas du hittar KRAFTEN, här kommer en bamse kram på vägen.

Fnissi sa...

TACK den värmde!!!! <3