söndag 28 februari 2010

Melodifestivalen, del 4

Igår blev det inget "live-bloggande" vid melodifestivalen, för vi var hos goda vänner och myste. Men vi tittade ju givetvis på showen och här kommer min recension av det hela (inte säkert att det är i rätt ordning):

1. This is my life - Anna Bergendahl
Den här tjejen har skön röst, det tyckte jag redan när hon var med i Idol. Gillar låten, men den kräver många lyssningar för att bli en favorit. Såhär dagen efteråt kommer jag inte ens ihåg hur den lät...

2. Thursdays - Lovestoned
Trallvänlig låt, som kommer att spelas mycket i sommar förmodligen. En av de bättre i detta startfält tyckte jag.

3. Human frontier - Neo
Han var mycket proffsig för att vara en "nykomling". Okej danslåt. Inte mer än så.

4. Idiot - Noll disciplin
??????????????????????????????????????????? Hade platsat bättre i lilla melodifestivalen. Fast det är kanske olämpligt med låtar som heter idiot där? Detta bidrag fick mig bara att sucka... och konstatera att detta bekräftar att killar mognar senare än tjejer... De var ju klasskamrater med tjejerna i Timoteij.

5. Jag vill om du vågar - Pernilla Wahlgren
En av årets få schlagerlåtar. Men ingen jag uppskattade sådär direkt. Men jag kanske är oerhört kräsen i år????

6. Hollow - Peter Jöback
Han kan sjunga, det kan han verkligen. Men det hjälpte inte riktigt den här låten.

7. Magisk stjärna - Py Bäckman
Jag hoppades så mycket på den här låten. Trodde att den kunde bli årets "snälla, snälla". Men tyvärr inte. Älskar Pys texter i de flesta fall... och denna kommer också att växa när man lyssnat tillräckligt många gånger för att kunna förstå och tolka den. Sedan var vi eniga om att hon såg ut som Ozzy Osbourne i sin utstyrsel, hihi!

8. Stop - Sibel
Den första reaktionen var: Herregud vad har hon på sig? Eller snarare, vad har hon INTE på sig? Men det har ju inget med låten att göra. Låten var... tråkig. Inte ens det påhittiga slutet kunde få den intressant.

Som vanligt var det underhållningen efteråt som var behållningen av kvällen, hihi. Jag är oroad över min negativa inställning till låtarna. Håller jag på att förvandlas till en medelålders gnällkärring? :-S



Dolph vinner mer och mer mark. Jag gillar hans jakt på "hotet mot mello". =)

Vad tycker du om årets bidrag?

1 kommentar:

maria sa...

vilken tur att jag hålls uppdaterad, jag har ju ingen aning om hur nåt låter.
o det känns som om jag skulle hålla med om del tror jag =)
KRAM