tisdag 19 oktober 2010

En massa dans!!!

Nu är det längesedan jag bloggade om min älskade linedance! Har inte riktigt hunnit med det. De senaste gångerna har vi lärt oss följande danser:

Skön musik, och rolig dans också. Gillar! Även om du som läser inte är en linedancefantast så ska du lyssna på låten - gillar du blues så är den hur go som helst!
En sån där rolig dans som tyvärr inte fastnat på min teflonhjärna än, utan det tar mer än halva låten innan jag kan köra en hel vägg... Men med träning ska det väl fixas också! =)
Den har jag ju fått specialkurs i tidigare, av bästa släktingarna - så nu sitter den hyfsat. Bara det där med flygandet som glöms av. Och om man koncentrerar sig på att sparka högt så glömmer man resten... ;-)

Det här är en dans där jag känner mig ALLT utom sexig! Vi har lite skämtsamt döpt om den till "Not sexy at all" eller "So clumsy" ;-) Men tittarna man på denna video så fattar man ju vart det sexiga kommer in liksom...
Det var söndagens dans. Den har jag önskat mig en genomgång på, och det är en så skön låt! Inte så svår, det gäller bara att träna på rörelserna så man ser lite cool ut, hihi!

Dessutom har de andra lärt sig Black Butta, men jag vet inte om jag orkar lära mig den själv... Kanske, kanske prioriterar bort den.

I söndags var jag alldeles trött och då spelar jag över... fnissar, skrattar, hörs och syns... Skrämde förmodligen livet ur besökarna som var där. Ska försöka coola ner mig tills i morgon då det är dans i timmarna tre! HÄRLIGT!!!

Vi har dessutom börjat öva på vår teamdans till Adventssparken så smått... Kommer bli kanonbra tror jag! =)

Inga kommentarer: