söndag 3 oktober 2010

Missad straffspark...

Det blev jakt idag också! Och som vanligt var kameran med. Morgonen började med att det redan stod rådjur där vi skulle stå på pass, så vi fick tänka om och smyga till ett annat ställe. Vi försökte att inte skrämma de tre rådjuren, och lyckades med detta. De blev till slut skrämda av hundarna, men då kom de i en sådan fart och alldeles för långt bort. Men vad gör det? Jag hade ju i alla fall fått se lite vilda djur! =)

Nästa pass lyckades jag skrämma samma rådjur, som då förflyttat sig till där jag skulle vara denna gång. Hm... typiskt! Nåja, jag satte mig i alla fall i ett snår med snöbärsbuskar. Men efter ett tag kom jag på att jag nog borde förflytta mig till ett ställe lite längre bort för att få ett bättre läge. Bestämde mig dock för att låta ryggsäcken stå kvar - jakten hade ju trots allt börjat och jag skulle egentligen inte flytta mig alls...
Efter ett tag ser jag hur det rör sig i skogen på andra sidan gärdet. ÄLGAR inser jag ganska snart, och jag börjar fundera på var kameran är... Hm... i ryggsäcken... 8 meter bort... :-(
 
Tar därför upp telefonen och börjar filma istället. Två meter ifrån där älgarna "går in" står min ryggsäck. Där kunde jag suttit ich "skjutit" dem med kameran och fått HUR BRA BILDER som helst!!! Men icke... =)
Nåja, det var en mäktig upplevelse som ju finns dokumenterat i hjärnkontoret istället! Jag älskar älgar! De är så mäktiga!
Och det blir ju inte sämre för att man är så nära så man ser hur det ångar ur näsborrarna på dom... Dessutom var de FYRA stycken!!!
TACK för en jättetrevlig jakt!



Millan fick leka lite med Teo också!