lördag 26 februari 2011

En liten sammanfattning av kvällens melodifestival...

Här har vi alla hostelihostat ikapp med bidragen. Jag hade gärna sett Melody Club i finalen, men så blev det nu inte. Istället gick alltid trallvänliga Bengtzing till final. Låten var det definitivt inget fel på, den var en hederlig G:son-schlager. Men TEXTEN!!! Oh mein Gott! På ett ställe undrar jag om hon verkligen sjunger det jag tycker att hon sjunger???? Men även om jag har hört fel så är texten patetisk. "jag har världens bästa karl men fantiserar om någon annan trallala". E det fel på dej Linda? Njae, men du vinner inte finalen med den låten. Hoppas jag verkligen!

Nicke har en skön röst. Och låten kommer jag att gilla att lyssna på. Men inte finalen... Å andra sidan blir det lite skön blandning i finalen nu.

Lasse Stefanz låt var inte så dum, men jag hade nog gillat den bättre med någon annan artist.

Love Generation har en skön danslåt, kan kanske ta sig en plats i finalen...

Bäst under kvällen var dock the Ark som fick mig att gråta... Tur att deras musik finns kvar fast de slutar...

Inga kommentarer: