söndag 6 februari 2011

Melodifestivalmys

Igår kväll var det dags! Jag bjöd ju in till melodifestivalmys redan förra lördagen... och alla gästerna hade koll på att det inte var melodifestival... det var bara jag som trodde att det började då! =) Men igår, som sagt... Jag missade början, för M tittade på "Under Solen" med Lassgård, och det fick han gärna göra en stund till. Lassgård är ögongodis! Det finns de som undrar hur jag kan tycka att han är en av Sveriges sexigaste män, men de kan inte ha sett filmerna han är med i. Tänk bara på scenen i ladan i "Under Solen"... Sexighet handlar inte om att vara bildskön, utan om heeeelt andra saker!

Rikard Olsson är t.ex inte så sexig i mina ögon, men däremot trevlig och rolig. Marie Serneholt är snygg, och det finns nog en mängd män som skulle kalla henne sexig. Bra som programledare tyckte jag i alla fall att de var.


Jag gillar "häxan Surtant" så förhören av artisterna tycker jag var riktigt bra. Barnen kommer att gilla detta koncept också, tror jag.

Sen var det ju låtarna... Det var inte så mysigt tyvärr. Fastnade inte för någon av dem. Men det blir väl som vanligt så att man lyssnar mer och mer på dem och så fastnar de.

Jag tyckte att det var svårt att höra vad hon sjöng i verserna. Refrängen var helt okej dock. Tyvärr hade den som sminkat henne inte lyckats med att få fram hennes vackra ögon, utan istället sett till att hon såg sömnig ut... Synd..

Me and my drum - Swingfly
En glad låt. Fick tyvärr gå ut med hunden när den började och när jag kom in igen var den slut. Och den går inte att se på nätet eftersom den gick vidare, så det enda jag sett är snabbgenomgången... Men, som sagt, GLAD!

Something in your eyes - Jenny Silver
En schlager-schlager! Smått hysterisk dock. Roligast var att hon sjöng om att ha något i ögonen, och så fick hon silver-regn-glitter-saker i ögonen själv! =)

njae... lite halvfalskt... och ingen höjdarlåt heller.

Oh my God! - Le Kid
Jag säger bara Oh my God! Men detta kan säkert bli poppis bland barnen... Det är lite Aqua över det hela. Och ja, jag tyckte ju om Aqua efter ett tag också, så jag kanske börjar gilla det här också?
Bäst var den dansande engelska konfekten!

Den här låten gillade jag, men den skulle sjungits av Måns Zelmerlöv eller Martin Stenmarck eller liknande. Då kunde den gått vidare. Tyvärr var det lite halvfalskt i verserna emellanåt, och det förlorade han nog en del på.

Desperados - Pernilla Andersson
Hon sjunger bra, har en skön stil och låten var hyfsad. Tyvärr kommer jag idag inte ihåg hur refrängen gick. Kommer inte ihåg hur den gick alls faktiskt... Det är kanske inget bra betyg ifrån min sida.

In the club - Danny
Att han skulle gå vidare kunde man ju räkna ut med rumpan. Men att han skulle gå vidare med en sån låt, det trodde jag faktiskt inte. Jag tyckte inte att den var särskilt bra. Jag kan tänka mig att dansa till den, definitivt. Men den är inte särskilt mysig att lyssna på... Den fick mig att tänka på The Baseballs version av Wanna make love in this club. Men den är sjuuukt mycket bättre! =) Kanske hade det varit bättre om Lassgård sjungit den - om han hade stått där och sjungit om att älska så kanske jag hade gått igång. Jag går inte igång på Danny! ;-D

Nu är det ju intressant att veta vilka låtar ni gillade - så klicka på era favoriter i omröstningen till höger!

2 kommentarer:

Annelie Björk sa...

Du missade alltså den bästa låten!!!!!

maria sa...

riktigt! i Lassgårds fall är det rösten! ;)

vad bra att kunna hoppa in här o få uppdatering på melodifestivalen när den numera är så långt bort!

KRAAAAAAAAAAAAM!