söndag 3 februari 2013

En lördag

Idag började jag dagen med att dekorera doptårtor åt en liten Bertil. Kul! Det är avkoppling för mig att pyssla! Men jag är inte särskilt snabb... 
Bilder på tårtorna kommer framöver, men har ni Instagram så kan ni se dem där.

Sedan var det dags att gratulera svärmor - mamman till min älskade M. Alltid ska jag vara tacksam för det - att hon fött och uppfostrat honom. 

I höstas bokade vi biljetter till Cats - så i eftermiddags blev det middag på Thai Pak tillsammans med kollegorna och sen musikalafton. Jag är så imponerad av alla som var med i Cats. Ljud, ljus och musik klaffade kanonbra - alla katterna var skickliga på dans och sång. Tårarna rann - särskilt under "Memory"... 
Kul också att se en massa lovande Tidaholmsungdomar som säkert kommer att testa fler musikaler.
Man fick ju inte filma och fotografera under musikalen (vilket var lite jobbigt för mitt foto-öga eftersom det kunde blivit sjukt många fina foton i det läckra ljuset/röken osv.) så därför bjuder jag er här på lite klipp ur filmen istället.




När jag sedan kom hem var deltävling 1 i Mellon (japp, jag har lärt mig att man säger så nu...) i full gång - eller snarare slut - så därför har jag nu suttit och sett den på svtplay. Tack för den möjligheten! =)
Här kommer mina reflektioner:

David Lindgren - Skyline

Jamenvisst. Men hans låt förra året var bättre.


Cookies N Beans -  Burning flags

Deras röster är sköna - och jag gillar låten!


Jay-jay Johanson - Paris


Njae... lite skön, men ingen som sätter sig i hjärtat.


Mary N´diaye - Gosa

Hihi, rolig! Synd att hennes sång är ganska svajig... Kommer sjungas på alla skolor i vår. =)


Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora

Gadden är inte så vass längre - men han är ju en superartist annars. Lika snygg är han i alla fall. Okej låt, men kanske ingen som fastnar så bra hos mig.


Yohio - Heartbreak hotel

Den här kommer många barn att rösta på. Sveriges egen live-manga-figur liksom! Helt okej låt - så den platsade helt klart till finalbidrag. Tävlingens vackraste ögon!


Anna Järvinen - Porslin

Djup låt om relationer. Jag gillar den, fast den kommer inte att bli en hit i Svenska folkhemmen...


Michael Feiner & Caisa - We´re still kids

Refrängen är helt okej, men den är lite mesig och väldigt svag sångmässigt i verserna. Helt okej att dansa till.


Showen med Gina, Danny, Lena Ph mfl. var snygg! =) Väldigt schlager!!! Och de ratade bidragen var riktigt kul! :-D Kanske vore nåt för mina ukelelespelande elever! ;-D


Jag kan inte säga annat än att de bidrag som gick direkt till final/2:a chansen var de bästa i denna omgången.

Nu behöver jag sova! Natti natti!

Inga kommentarer: