lördag 9 februari 2013

Schlagerkväll!

Bloggar och tittar på deltävling 2 samtidigt!
Inledningen med pensionärerna var ju helt underbar!!! =) Jag skulle kunna tänka mig att köpa den skivan! =)


1. Anton Ewald - Begging
Spännande frisyr. Sån brukar M också ha när han inte gjort nåt med sitt hår. =)
Låten var väl helt okej, men jag satt allvarligt talat och funderade på om den verkligen var 3 minuter lång, för det kändes som att den aldrig tog slut... Men, den kan gå vidare.

2. Felicia Ohlsson - Make me number one
Bra röst!!! Hon liknar en tjej jag känner. Vacker! Men låten går nog inte vidare...

3. Joacim Cans - Annelie
Vackert namn han sjunger om, eller hur fru Björk? - men jag tror nog att han ska sjunga rock fortsättningsvis. Snygg är han i alla fall - riktigt, riktigt snygg!!!

4. Swedish housewives - On top of the world
Mot min vilja måste jag erkänna att den här var riktigt bra! Deras "party-for-everybody"-parodi var också kul! Tre duktiga sångerskor + G:son = direkt till final tror jag.

5. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello goodbye
HAN är söt, säger tjejerna bredvid mig i soffan (de som nästan satte godiset i halsen när jag dreglade över Joacim Cans. Två bra röster, och en helt okej låt. Texten är ju lite spännande. Skriva en låt om ett one-night-stand är ju...orginellt...
Moralkakan (utan erfarenhet av o-n-s) har talat... ;-)

6. Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream
En låt med bra text, och den här kommer jag att gilla att lyssna på. Men den går nog inte vidare... Hon är så snygg - och med hennes bakgrund får texten än mer tyngd.

7. Rikard Wolff - En förlorad sommar
Jag älskar Rikard Wolffs röst - men det var jag ganska ensam om i vår schlagersoffa. Vacker låt, och mycket känslosam! Går nog inte vidare - men jag kommer att lyssna på den.

8. Sean Banan - Copacabanana
Man kan inte säga annat än att han är en showare - det är kul. OCH - det budskap hans text vill förmedla är ju egentligen brilliant: ALLA är välkomna och ALLA ska respekteras. Jag tror faktiskt att Sean Banan är en riktigt trevlig människa. Skulle gärna tillbringa en kväll med honom. (OMG - tänk att jag precis skrev det... Vem hade kunnat tro det???)
Bilden lånad från svt.se

Hihi, kul när de driver med sig själva vid snabbgenomgången. Fniss! =) Och nu när man hör låtarna igen så är de ju plötsligt bättre. Klart bättre låtar än förra deltävlingen i alla fall.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OJ, vilken skräll det blev efter första röstningen!!! Svenska hemmafruar gick tydligen inte hem...

Bilden lånad från svt.se

Pausnumret med In the club i Bollywood-format var riktigt snyggt! I like!!!

Det ratade bidraget var riktigt kul även idag - Tvåplanshouse, fniss, fniss! En heeeelt vanlig familj!

________________________________________________________________________________

WOW - ännu mer skräll att Louise Hoffsten gick vidare! Jag lipar nästan. Det var hon verkligen värd!!! En riktig musiker som kämpat som f-n.  Gött Sverige!


Nu ska jag ta min fotbollströtta och stela kropp och sova. I morgon sovmorgon! Mumma!

Inga kommentarer: