onsdag 27 februari 2013

Ibland...

Ibland vore det ta mej tusan gott att gå tillbaka till treårstrotset och skrika, stampa i golvet, hoppa av ilska, slänga saker och visa precis hur arg man är. Idag har jag velat morra flera gånger. Men det gör man ju inte, utan man biter ihop och beter sig respektfullt. Förstås.

Men den där ilskan och irritationen måste ju ut på nåt sätt i alla fall. Jag har använt den energin till att baka. Så kanske när jag vaknar i morgon så har all irritationen runnit av mig. Det hoppas jag på, för det är så tråkigt att gå och vara irriterad. Men jag skulle önska att människor hade större förståelse för andras beslut, och kunde "walk a mile in my shoes".

Nej, jag är inte alltid bra på det heller. Så jag ska väl inte kasta sten i glashus. Men jag försöker...


Inga kommentarer: