lördag 23 februari 2013

Melodifestivalen deltävling 4

Jahapp, då sitter man här framför fjärde delfinalen och hoppas på att NU, NU kommer DEN DÄR låten som man känner direkt att den är en vinnarlåt. =)

1. Army of Lovers - Rockin the ride
Den kommer bli skön att trampa motionscykel till. Men i övrigt. Nja. La Camillas underkläder var ju ... spännande... Kanske vore nåt för en kyrkvärd i Fröjered?  Mne hur mycket sjöng hon egentligen? Kändes som hon hade singback?

2. Lucia Pinera - Must be love
Skön röst på den tjejen. Låten påminner om nån annan jag hört. Helt okej låt. Fast lite mycket upprepningar.

3. Robin Stjernberg - You
Här hemma kastade sig någon över telefonen för att rösta. Och då förstår jag ju att det är fler i den åldern  i Sverige som gör likadant. Låten är okej, men han kommer få röster för att han är söt. Tycker vissa. =)

4. Sylvia Vrethammar - Trivialitet
Jag var i köket under denna låt, och när jag hörde snabbgenomgången så förstod jag att det inte gjorde nåt att jag missade den.

5. Ralf Gyllenhammar - Bed on fire
Höga förväntningar hade jag på den här. Fräck scenografi! Jag gillar hans röst, fast han fixar kanske inte riktigt den där "snälla rösten" i början. Han ska sjunga med rockröst! Gillar den här!!! Den kan vinna!

6. Behrang Miri - Jalla dansa sawa
En dansant medryckande låt. Kommer också blir en bra träningslåt. Svårt att hänga med i texten bara. =)
Men att "alla ska med" är ett gott budskap!

7. Therese Fredenwald - Breaking the silence
Fin låt, men tror inte att den räcker. För lik många andra låtar. Men fin text.

8. Ulrik Munther - Tell the world I´m here
Mhm... Kan bli en sån där låt man kan och sjunger med i. Inte så dum. Fast hans röst håller inte riktigt i alla lägen tycker jag. Men sånt får man ju inte skriva för då blir man ju mordhotad av alla fjortisar. ;-) Så det skriver jag ju inte förstås. Han har röst grabben - men kommer växa i den än mer framöver tror jag.

...................................................................................................................................................................
Mina röster ikväll går till Ralf. Så jag hoppas att han går vidare.

Lånad från svt.se

Lånad från svt.se


Ooooh, Alcazars låtar hade lätt vunnit i år tänker jag när de kör sitt medley. Snacka om att man vill dansa till alla deras låtar.

Om jag nu sammanfattar årets låtar så är det nog bara Ralfs låt jag vill se som vinnare. Sen tycker jag att Gina och Danny varit bäst! =)

YES!!! Raffen är i final! Och jag TROR PÅ HONOM!!! Den låten kan definitivt bli en vinnare. Eller Sean Banan.

Nej, nu ska jag baka färdigt fler semlebullar och sedan åka till Skara för att hämta hem M. Och nej, han har inte varit på veterinärbesök. ;-)

Inga kommentarer: