måndag 14 mars 2011

En mammas glädje!

Jag har tillbringat helgen med att tvätta, bland annat Mallans nya fodrade regnställ som är perfekt att ha nu när det börjar att bli blaskigt.
Idag när jag kom hem från jobbet hängde detta regnställ på vår trappa och såg ut såhär:

Det jag tänkte just då när jag fick se det kan ungefär beskrivas med följande tecken:

#&%##@${\\\()<|||>##%&/9(

MEN... när jag kom in till Mallan sa jag:
-Du verkar ha haft kul i skolan idag? (Faktiskt helt utan sarkasm i rösten... Riktigt stolt över mig själv!)

Ja, det hade hon. Geggat i lera och klättrat bland stenar så att det var ett fem centimeter långt jack i rumpan på byxorna. Jippiiiee tänkte hennes mamma då.

Fast helt ärligt så ska det erkännas att jag tycker att det är skönt att hon inte drar sig för att bli skitig. Hon leker som hejsan och ser givetvis ut därefter. Jag var nog precis likadan som liten. Hoppas jag. I alla fall vad jag kan minnas.

Man har ju tvättmaskin. Dock ingen ledig tvätt-tid förrän om några dagar... Men det är väl ingen katastrof? Inte jämförelsevis i alla fall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,som tur var skitiga ungar är för det mesta glada ungar ;o)Mammamia

Annelie Björk sa...

Ja men precis som du skrev! Hellre att dom aktiverar sig ute och leker!Dom är bara barn en gång!!! Själv tyckte jag det var en bra bild, att någon mer än jag får hem sådana kläder!