fredag 31 juli 2009

Lalalalalalalalalinedance!

I tisdags blev det en ordentlig hjärngympa på linedancen, då jag ju missat några tillfällen och det var danser jag verkligen ville kunna. Så det var bara att ha koncentrationsförmågan på högsta nivå och försöka. Måste säga att det faktiskt gick riktigt bra. Jag satte t.o.m. My Veronica!!! ÄNTLIGEN!
Sedan måste jag ju bara säga att det är stor skillnad på att lära sig danser och att kunna danserna. Jag menar såhär: om någon frågar mig idag hur dansen Alligator rock är, så har jag ingen aning. Men jag dansade den i tisdags. Och då gick det bra. Så jag har lärt mig den, men jag kan den inte än. =)
De här danserna lärde jag mig i tisdags:

Alligator rock
Picknick polka
Easy does it
Doctor doctor
Closer


Bild lånad utan att fråga om tillstånd från http://www.carinaklaar.dinstudio.se ;-)

Igår (torsdag) var vi i Hjo och dansade på campingen. Det var sista gången, så vi blev bjudna på fika! Mumsigt tack för det Anita m familj som fixat! Har ju bara varit i Hjo på sommardans två gånger, men det har varit helt SUVERÄNT båda gångerna! Avslappnat och roligt! Stort tack till de som fixar med detta, för det har varit superroligt. Och hela vårt gäng har så himlans kul!
Hoppas detta blir av nästa år också!
Igår lärde jag mig följande danser:

Just a minute
Copycat (hittar ingen video med de steg som vi lärde oss! Kanske Carina kan fixa? ;-)
123 waltz
Just 4 fun
Bosa nova
Jailhouse Creol

Det känns som att det var någon mer också... med scissor steps... hm... skulle haft med mig mina anteckningspapper =) Sekreteraren/slaven sköter inte sitt jobb!

Jo, fick lite hjälp av Carina - det var ju Come dance with me som hade scissor steps!

Sedan fick man ju lära sig en hel del nya "moves" av de duktiga tjejerna Erica och Hanna som är helt enastående duktiga!!!! Bara 12 & 14 år gamla och hur duktiga som helst! Jag är imponerad... och sporrad att göra lite mer på vissa danser. Får väl se hur bra det går...

Inga kommentarer: