lördag 4 juli 2009

Linedance i Hjo


I torsdags var vi och dansade linedance i Hjo. På campingen. Det var hur kul som helst. Och hur svettigt som helst. Funderade ett tag på att starta en ny variant av linedance - nämligen nudistlinedance. Kanske finns det redan. I så fall skulle jag vilja se hur det ser ut. Jag skulle dock inte vilja se mig själv skutta runt i bara mässingen. Sicket skvalp det skulle bli. Jisses! =)

Fick lite tips på alternativdanser:

Firecracker/Cowboy charleston
Dance like you´re the only one/Copperhead
Charanga/Cowboy 2step
Chill factor/Ziggy
Viva la vida/Live laugh love

Dessutom dansade vi kända danser till nya låtar:
Let me entertain you - Before the devil
Rub it in - Travelin music

Different shoes dansade vi till en låt där det sjöngs nåt typ: Whos been sleeping in my bed? eller nåt... Skön bluesrockig låt!

Sedan lärde jag mig denna dans:
Chacha slide
Hade man orkat kunde man lärt sig fler... men det var sååå varmt. Så hjärnan funkade bara hyfsat.

Inga kommentarer: