onsdag 8 september 2010

En tillgiven vän!

Millan är en fantastisk vän! Hon kan busa och leka och aktivera mig - men hon kan också vara ett lugnande sällskap, som idag när jag varit hemma från jobbet. Jag tycker inte om att vara själv när jag inte mår bra. Men vad jag vet så finns det ingen "sambopenning" som gör att M kan vara hemma med mig om jag är sjuk... Tur då att man har Millan som är hemma och myser med mig. Det är såna dagar som jag ångrar att jag har bestämt att hon inte ska få vara i vår säng. Men vi har ju en övernattningsmadrass på golvet som hon gillar att ligga på, så då kan man ju mysa där istället.

Man skulle ju kunna tro att hon får överenergi och blir alldeles tokig av att ha en matte som bara vilar och vilar, och sover. Men nej, hon är väldigt förstående och buffar bara lite försiktigt på mig när hon behöver ut och göra sina behov. Bättre hund finns inte!
Har förresten testat ett fästingspray på henne som ska vara helt ofarligt för hund och människa, det är mest aloe vera och andra örter i. Fästingar har hon haft, men man vet ju inte hur många hon hade haft om vi inte sprayat henne... De flesta fästingar hon haft har varit små... Men den här rackaren hade nog käkat en stund. Bläääääääää!

1 kommentar:

Annelie Björk sa...

Menar du att det finns något som funkar alltså! Som dessutom inte är farligt för barn!? Det vill jag också ha!!!