lördag 11 september 2010

Millan - den hänsynsfulla hunden


Jag var som vanligt ute med Millan vid tiotiden igår kväll på den vanliga kvällsrundan i trädgården. Men nu när hon löper (igen) så funkar inte riktigt de gamla rutinerna. Hon kissar oftare, äter mer och behöver då också uträtta nummer 2 oftare.
I natt vaknade jag av tassande ljud som gick till husses sida av sängen, sedan till min. Tillbaka till husse osv. När jag vaknat till fattade jag ju att hon ville nåt, så jag puttade på M som sov som en stock.
Millan är numera så van vid våra rutiner att hon automatiskt går till husse när det är morgon, och matte när det är kväll. Så mest gick hon till honom, klockan var 04.22, men eftersom han inte visade minsta tillstymmelse till att vakna så kom hon till mig också. Visst är ju 04.22 mer morgon än kväll? Eller? ;-)

Jag gick upp och ut med henne (det var riktigt skönt ute då!) och hon gjorde både nr 1 & 2.

Undrar hur länge hon tassat runt innan någon av oss vaknade? Vilken hänsyn hon visar! Hon kunde ju bara ha satt sig och skällt som en bandhund. Men, nej... hon bara tassar runt och buffar lite försiktigt på oss.

Underbara hund! <3

Idag ska jag skjuta pappälg. Hoppas jag blir godkänd!

Inga kommentarer: