tisdag 7 september 2010

Många svar...



Det blev en kort dag på jobbet idag. Fick någon slags yrselattack och hela världen snurrade. Usch. En av det äckligaste känslor jag vet. Kommer ihåg en gång när jag gjorde nåt slags test där de sprutade in vatten i öronen för att orsaka yrsel och sen skulle man försöka fokusera blicken på en röd lampa i ett mörkt rum. Som jag spydde... Fy tusan! Idag har jag dock inte mått illa... bara.... mått konstigt... Var kall, kall, kall och bäddade ner mig i sängen strax efter nio (ja, jag körde hem fast jag mådde konstigt - inte så smart kanske, men jag tänkte inte på det då- jag ville bara hem!) med mitt och M:s tjocka täcken på mig. Vaknade när Mallan kom hem vid kvart i ett. Då var jag varm igen. Har sedan tillbringat dagen i sängen. Känner mig lite "tung" i kroppen (och då syftar jag inte på kilon) och har nu lite huvudvärk, så jag borde inte sitta vid datorn... Bara liiite till...

Fick ett mail... Svarar på det såhär på bloggen istället, och om någon vill svara på frågorna är det bara att kopiera och klistra in i sin blogg...


Hur lång är du: Kort Kan du laga mat: Nepp Vad har du på dig just nu: You don´t want to know! Har du någon fobi: Ormar, klaustrofobi och allmän oro över det mesta... ;-) Hade du en bra kväll igår: Tja, jag jobbade... Var hemma vid tio.
Vilket är ditt senaste inköp:
en extern hårddisk och en present... Din favoritdryck på morgonen: kaffe och mjölk Var fick du dina senaste pengar ifrån: arbetsgivaren Har du sovit i din egen säng inatt: ja, det tror jag Vad hade du sönder senast: ett ägg Vem snackade du med senast: min vän A Varm favoritdricka: Glögg... eller kanske Linas Irish coffee med päronkonjak.... Mmmm! Favoritdricka när du är riktigt törstig: Vatten... eller nåt syrligt... Alkoholhaltig favoritdricka: Vin, öl, likör, whiskylikör... finns ju mycket gott! När gjorde du senast något riktigt dumt: Det gör jag regelbundet... Saknar du någon just nu: Jag har alla mina godingar hemma just nu, men saknade dem förut. Jag tycker inte om att vara sjuk och hemma själv... Vad ska man göra för att få dig irriterad: Tänker jag inte tipsa om - de närmaste vet redan svaret... Någon jag stör mig på: Brukar inte lägga energi på att störa mig på folk, men Jan Björklunds åsikter om skolan stör jag mig på. För den skull vill jag inte påstå att jag stör mig på honom som person - men på hans åsikter! Senaste person du kramade: Mallan Senaste person du ringde: Vårdcentralen Senaste person som ringde dig: A Vad drack du senast: En kopp te som heter Kvällsro (med lavendel i) Mmmmm... Vill du ha barn: Jaa, helst igår... Längtar du till din nästa födelsedag: Nej Har rakat dina ben någon gång: Haha, ja många gånger och snart är det dags igen. Är du sugen på något nu: Sova Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: för många Använder du hudkräm: Japp Attraheras du av män med skägg: Nej... fast är det en mycket trevlig man med skägg så spelar det ju liksom ingen roll om han har skägg eller ej... Jag attraheras av personen, inte utseendet. Micro-pop eller poppa själv: Poppade av A-S! =) Brukar du baka: Brukar? Nä, men det händer. Röstade du i det senaste valet: Självklart! Vilken låt lyssnade du senast på: Oj, har haft det tyst omkring mig idag... men jag lyssnade på Satellite med Lena på vägen till jobbet i morse. Har någon annan sovit i din säng inatt: Ja, min M! > Vilken svordom använder du mest? J-vlar Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06.00 Var köper du dina matvaror ifrån? Coop Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Det beror ju på hur mycket jag vinner... Nytt hus, ny bil, ny kamera... Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Nej, dåligt med hemligheter här... När var senast någon stötte på dig? Hm, låt oss se... juli 1995? Vad åt du senast? Kokt ägg, te, knäckebröd Kan du vissla? Ja Tittade du på tecknat när du var liten? Jag tittar fortfarande på tecknat! Äger du några popband t-shirts? Nope När flög du senast? april 2007 Pratar du några andra språk? engelska, tyska, spanska... dock väldigt hackigt... Har du gråtit offentligt? Ja, många gånger... Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? en tatuering vill jag göra... men en genomtänkt sådan! Vad har du med dig in på bion? popcorn, vänner, dricka Vad har du för väder? Nu? Mörkt och blåsigt. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Foto Vilken är din favorit drink? Den har ett namn som inte passar sig här... Gillar du din boendesituation? Jadå Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 8 Är dina dagar fullbokade och stressiga? Mycket bättre nu än förr. Men får verkligen se till att inte boka in en massa saker. Finns så mycket jag VILL göra! Hamnade du ofta i trubbel för att du prata under lektionerna? Nej, men åkte ut några gånger pga av fniss och skratt-attacker. Hur gammal blir du nästa födelsedag? Ett år äldre. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jag ringer en vän, för jag är inget bra på att peppa mig själv. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? NEJ Tycker du om att krama folk? JA Äger du en digitalkamera? Ja, en fantastisk sådan! Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Eh.. ingen tror jag... Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nej Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Neheee Är du mörkrädd? Nej Tre saker du alltid har med dig? Mobil, kamera, kalender

Årets skolfoto bild. Blev nöjd med den. Jag har INTE svart på mig- som jag haft de senaste tio åren. =)

4 kommentarer:

Annelie Björk sa...

ÅH sååå fin du är!!!!!!

Anonym sa...

Du är SÅ fin Sara !kram ac

maria sa...

hihi jag vill också!
somrigt skolkort! =)

Allt och/eller Inget sa...

Söta roliga svar. Fin bild!