måndag 29 november 2010

En gammal vän...

...hittade jag i byrålådan! Den är såååå skön att ha över öronen idag när det blåser kallt som skruttan! MEN - det är första dagen UTAN snöfall på över en vecka!!! WOW!
Det glädjer mig! Jag tycker verkligen om snö, det är jättevackert och lyser verkligen upp vår värld i en annars ganska mörk och dyster tid. Men det får ju vara någon måtta på det liksom - tycker väldigt synd om alla snöröjare, alla gamla människor som knappt kan ta sig ut, alla djur (nu kom jag att tänka på låten "uteliggardjuren" hihihihi!), alla yrkeschaufförer och andra som måste ut i trafiken osv. Snö må vara hur vackert som helst, men den ställer också till en del besvär.
Och jaa, gnäll gärna på mig nu och tala om hur underbar den svenska vintern är, och att man måste anpassa sig efter vår natur och årstidsväxlingarna, kalla mig gnällkäring och spy galla över att jag är en tråkmåns som inte uppskattar vintern. I don´t care!
Jag gillar visst vintern, men nu är det nog. Låt snön ligga kvar, helt okej, men inget mer tack!

Inga kommentarer: