torsdag 18 november 2010

Att äta eller inte äta...

...tabletter. Det är frågan.
Var idag hos min dietist som jag besökte för första gången för elva år sedan. Då vägde jag 96 kg. Hm.
Nu vägde jag ju mer kan man säga. Det första hon frågar är om jag står i kö för GBP-operation.
Är man så stor som jag förväntas man vilja kasta sig över den operationen och bara ÄLSKA att den finns. Men jag VILL inte! För jag VÅGAR inte! Och jag VILL KUNNA GÅ NER I VIKT ÄNDÅ!!!  :-(
Och jag kanske borde förstå att om det inte gått under hela min livstid så kanske jag behöver hjälp.

Har ju nu kört Herbalife ett tag, och det funkar. Men det fick jag sluta med nu tyckte hon. För hon tyckte att jag skulle börja med Xenical. Hm... Jaha. Och pulver var inget att ha. Nähä.

Trodde inte de fanns längre. Hör aldrig nån prata om dem längre. Men alla andra kanske opererar sig?
Den här dagen gav en del att tänka på...

3 kommentarer:

Annelie Björk sa...

Ja operationener är väldigt "inne". För några år sedan var dom väldigt restrektiva med dom, nu opererar sig alla. Man får inte glömma att du måste leva där efter hela ditt liv!! Finns ju heller inte jätte mycket forskning, om man nu hittar någon som inte är partisk, all forskning är ju så vinklad, på riktigt långsiktiga effekter. Jag har träffat folk där det fungerat bra, åtminstone under ett par år mer vet jag inte för mer tid har inte gått. Men har också träffat folk där dom inte mår bra, får höga levervärde osv, vet också att det finns läkare som är för och andra mycket emot!! Kämpa på i stället du!!!!

Anonym sa...

Jag ska snart opera mig.Viktigt att fundera på vad man vill uppnå och varför.Min orsak var att jag vill orka mer och om man har tur få leva lite längre.
Jag håller inte med om att alla opererar sig, Det finns kriterier som måste uppfyllas.
Har man kraftig övervikt bmi över 35-40 så är det ofta den ända utvägen.

Fnissi sa...

Hej Anonym! Jag förstår och respekterar alla andra som opererar sig, och som vågar göra det. Jag vågar inte, men det betyder inte att jag inte tycker att andra ska operera sig. Jag känner många som gjort operationen och som det gått väldigt bra för. Jag vågar ändå inte. Så är det bara.
Men jag håller med Annelie om att det är väldigt vanligt med operationen nu, och det är inte särskilt svårt om man är överviktig att hamna i operationskön. Det är i alla fall min erfarenhet...
Jag önskar dig lycka till med din operation - jag ska kämpa på med mina kilon på andra sätt. Kram kram