måndag 1 november 2010

Så rätt du tänkt...

Idag, i morgon och på onsdag jobbar jag hemifrån. Har tre böcker pedagogisk litteratur att läsa, skriftliga omdömen att skriva, läsa mig in på nya läroplaner och kursplaner samt se en timlång "film" om detta, göra min PIM-5:a (datakurs kan man säga), sätta mig in i e-twinning och lite annat smått och gott. Fick chansen att göra det hemifrån, vilket kändes KANONbra tyckte jag!
Men det tyckte inte Mallan. Hon tyckte att det hade varit bättre att få vara på fritids om jag bara skulle jobba i alla fall. Det hjälpte inte att jag förklarade att vi ju kunde äta tillsammans och umgås trots att jag kanske satt och läste eller arbetade vid datorn. Eller att hon kan leka med kompisar... Nepp, det var dumt tänkt av mig tyckte hon. Men nu har vi tillsammans gjort en trolldegssats så nu grejar hon och verkar nöjd med tillvaron.

I morgon åker M på kurs, och kommer inte hem förrän på fredag kväll... Suck! Fattar inte hur jag ska kunna sova. Får kanske jobba istället? Det är ju många timmar på en natt! ;-)


Han packade igår och var skitsur för att det inte fanns någon ren jobbarskjorta åt honom!!! Så jag röjde igenom och sorterade upp all tvätten (som han redan letat igenom) och hittade ingen skjorta jag heller.
Ingen i smutstvätten heller.
Öppnade hans garderob och tittade in - där låg den. Överst!
- Oj, tänkte inte på att leta där... 

Det säger ju en del om hur vi har det med kläder i vårt hem! ;-)

Det säger också en hel del om M:s förmåga att leta efter saker (som Mallan  för övrigt ärvt av honom). Det gäller att jag inte kommer bort för då kommer han inte att hitta mig! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla du .det är inte vara Mikael... som inte kan hitta sina "saker"....alla män är likadana....
Kom ihåg att jag har mycket erfarenhet i detta ...lugna ner dig... Han kommer att glömma det så snart han är utanför dörren.
Min man har just glömt ...vem jag är.....
Life goes on....with or without them.

Din moster ... who loves you...

Fnissi sa...

Hihihihiii! =) Ska jag ringa och påminna honom? KRAAAM älskade moster!