onsdag 8 december 2010

Som jag har letat efter denna låt!






 SÅ underbar text!!! Jag har letat efter den här sången, utan att veta vad den hette eller vem som sjöng. Visste bara att det var en dansk sångerska... Hittade den av en slump nu!

Jag gör ett försök att översätta:

Du vet det säkert väldigt djupt där inne
Fast jag sällan använder stora, vackra ord
du vet att du är den som genom livet
ständigt i mitt hjärta bor

Jag vet att min sista tid ska komma, 
jag vet att tiden räknar hjärtats slag,
att allt det som vi gråtit genom livet,
bleknar på en vårdag.

En vår när solen skiner just så vackert
som när jag mötte dig en första gång
min hela värld försvann och hela solen
vi skapade en vacker sång.

Det är det sista jag har hittat
så många år har gått sedan dess,
Kanske tror vi nåt kunde förändras
om vi kunde leva allt igen.

Det kändes nog som att vi gled isär
under åren som rusade förbi.
Nu så är allt lugnt i vardagsrummet
och stora ord är svåra att ta till.

Men du vet det säkert väldigt djupt där inne
Fast jag sällan använder stora, vackra ord
du vet att du är den som genom livet
ständigt i mitt hjärta bor

Jag vet att min sista tid ska komma, 
jag vet att tiden räknar hjärtats slag,
att allt det som vi gråtit genom livet,
bleknar på en vårdag.

Inga kommentarer: