söndag 26 december 2010

Dag 26

Mina rädslor


Skulle inte tro att det finns plats på denna blogg för att skriva ner allt jag är rädd för, man kan säga att jag är rädd för allt. Och ändå inte... Men jag är sådan att jag tror att allt kan hända, varför skulle det inte kunna det? Men ska jag verkligen analysera mina rädslor så blir det följande som är värst:

Sjukdomar
Ormar
Olyckor

Jahapp... Det var det. Nu är det ju inte så att jag sitter och är rädd hela tiden, men jag är rätt bra på att vara orolig. Om M är sen hem från jobbet, han brukar vara hemma runt fem, och klockan hinner bli halv sex. Då tänker inte jag: Han kanske passar på att handla eller tanka innan han kommer hem (som ju ofta är fallet).
Jag tänker: Tänk om han har kört i diket, krockat eller nåt annat hemskt.
Men jag jobbar på att inte tänka så... Men det är svårt...


Inga kommentarer: