fredag 3 december 2010

Vardagens hjältar!


Här inne bor en riktig hjälte! Han har dragit upp många snöätande fordon som kastat sig handlöst ut i dikena för att få bada i snö. Han har fått dra upp hur många som helst. Tur att han finns! Hoppas att alla som fått hjälp har visat uppskattning - jag vet i alla fall en som är jättetacksam - och det vet jag att hon visat. =) Vart hennes bil låg i diket var det inga problem att se, för det var ett perfekt avtryck i snön efteråt - man såg t.o.m vilket märke det var på bilen! =)

Själv har jag inte varit i diket...än... Men kör väl som en snigel enligt vissa...

Däremot har jag haft en bil som vägrade starta i -22 grader. Så då fick jag hjälp av riddaren med den vinröda springaren att ta mig till jobbet. STOOORT TACK! Skulle ju ha första utv.samtalet med nya rektorn. Kändes extra viktigt att vara i tid...

ÅH, har du fått åka RIKTIG bil till jobbet idag, sa några av mina elever (killar förstås!!!). Bah! ;-)