söndag 19 december 2010

Dag 19

Detta ångrar jag

Hm... Vad ångrar jag? Ibland kan jag ångra att jag inte drog iväg utomlands efter gymnasiet, utan började på högskolan direkt. Å andra sidan var det just precis vad jag ville... dessutom blev jag sjuk, och det var inte läge att dra iväg någonstans alls.
Ibland ångrar jag att jag inte är lite mer "mobil", dvs reser iväg och har mig. Många åker till Göteborg och tycker att det är en liten resa, medan det för mig är en stooor resa som kräver lång planering. ;-)
Men jag trivs bra här, under min korkek... Mitt hem är min borg. =)
Så på sätt och vis ångrar jag inte heller att jag är hemma mycket. Jag trivs hemma.

Nu till nåt helt annat!

Bilden är lånad från Pudlar och pelargoner.

Idag var det adventsmässa i kyrkan, och vi var hela 9 personer där, varav två var kyrkvärdar, en präst, en prästfru, min dotter, en kyrkvaktmästare, en kantor och två besökare. Men mysigt var det! Mallan blev så glad när hon fick sjunga "Ett litet barn av Davids hus", hon klämde i så det hördes i hela kyrkan. =)
Det är nåt visst med kyrkobesök under julen. Idag handlade det om Maria, och om att vara mamma.

Passar också på att gratulera de svenska handbollstjejerna till silvret, och norrtjejerna till guldet! Hurra va ni är bra!!!
Bilden är lånad från svt.se

1 kommentar:

maria sa...

riktigt, ångra aldrig högskola! det är det bästa jag har gjort o jag skulle gärna gå ut o marschera för saken - det är nästan inte viktigt vad man läser där, bara att man gör det! sen är det ju ett par av oss som lyckligt nog träffar rätt med en gång ;)
även om jag just nu är på en avstickare ser jag fram emot att få komma tillbaka till de långa vita korridorerna en gång!

KRAM till er hemma i snön!