söndag 5 december 2010

Dag 5

Vad är kärlek?

Här gäller det att försöka hålla sig flytande, för här blir det djupt!

Kärlek för mig är närhet, generositet, tillsammans-känsla, värme, glädje, familj, vänner, saknad, gemenskap, hopp, ljus, positiva förväntningar, stöttning... 
Att kunna ge och ta emot utan att kräva motprestation.
Jag behöver inte höra orden Jag älskar dig. Man kan visa kärlek på många andra sätt. Som också kan kännas mer äkta. Ord kan lätt bli tomma. Men jag behöver känna mig älskad! Och det gör jag!
Jag använder mig själv gärna av orden Jag älskar dej, till både M, Mallan, familjen och vänner. Det är kärlek i alla fallen, men på olika sätt. Någon kan tycka att det är att urholka orden, så att de inte känns som att de betyder lika mycket när man säger dem till sin partner, eftersom man precis sagt dem till tre vänner... Men så tänker inte jag. Jag älskar mina vänner. Jag älskar min dotter. Jag älskar Millan. Jag älskar mina föräldrar. Jag älskar min syster och hennes familj. Jag älskar min M. Och honom älskar jag dessutom MED! ;-)
Kärlek är så mycket.

Det hade förmodligen varit lättare att skriva vad kärlek INTE är... ;-)

1 kommentar:

Kerstin sa...

Vi älskar dig också <3