söndag 12 december 2010

Dag 12

I min handväska

Jag har ju aldrig handväska... eller aldrig ska jag inte säga, men sällan i alla fall. det närmsta handväska jag kommer är väl mina "kassar" i olika former och färger.



I min kasse låg idag;

1 tupperwareburk med herbalifepulver
1 kalender
3 pennfack fulla med pennor
1 pkt tuschpennor
1 pkt alvedon
1 pkt Omeprazol Mylan (magmedicin)
1 plånbok
1 ask tamponger
1 pensel
1 väska med geocacheprylar (man vet aldrig när de kan behövas!)
7 bindor (utifall att... borde ju räcka med EN egentligen... men, men...)
1 herbalife-chokladbar (om suget efter sött dyker upp framåt eftermiddagen)
6 ihoptrasslade USB-minnen (har eget dåligt minne...)
16 pennor (som inte ligger i nåt av de tre pennfacken...)

Ja, lite rörig är jag. Eller ganska mycket. Det blir liksom lätt såhär runt mig. Massa grejer, rörigt, opraktiskt...

Gjorde idag t.o.m. en dörrkrans som är som jag; tilltufsad, spretig och ojämn. Jag är liksom inte prydlig. Jag är allt utom prydlig.

Fick mig en tankeställare vid Luciatåget igår, då en kom fram till mig efteråt och sa att de var lika roligt att titta på mig som att titta på eleverna. För jag viftar, gestikulerar hej vilt. Då är jag definitivt inte prydlig. Hm... Man tror ju att alla sitter och tittar åt scenen till, på dem som sjunger. Att nån ser mig när jag leker apa för att få barnen att hålla fokus är inte vad jag trott. Men dte är ju kul att kunna glädja nån. =)
I morgon blir det två luciaframträdande, och sedan är Luciafirandet över för vår del under 2010. 

NU ska jag sova... eller kanske läsa en Roberts-bok? ;-)

Inga kommentarer: